WORKSHOPIT

Brand communication workshop
(Brändiviestintä sosiaalisessa mediassa)

Tämä workshop on tarkoitettu yrittäjille tai markkinoinnin ja viestinnän parissa työskenteleville. Workshopissa määritellään brändiviestinnän tavoitteet, tehdään suunnitelma ja käydään läpi siihen kuuluvat resurssit ja toimenpiteet. Viestinnälle luodaan kattokonseptit, teemat ja niiden pohjalta vuosikello ja sisältösuunnitelma.

Workshopin jälkeen teillä on suunnitelma, jonka pohjalta rakentaa yrityksenne brändiä ja markkinointia haluttuun suuntaan.

Workshopissa käydään läpi:
→ Tavoitteet
→ Kohderyhmät
→ Kattokonseptit ja teemat
→ Kampanjat
→ Kanavat
→ Vuosikello
→ Automatisointi
→ Tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa

Brand strategy workshop
(Brändistrategia workshop)

Tämä workshop on tarkoitettu yrityksille, jotka kaipaavat vastauksia kysymyksiin kuten miksi ja kenelle olemme olemassa? Mitkä ovat meidän arvot ja vahvuudet ja miten voimme hyödyntää niitä esimerkiksi uusien työntekijöiden rekrytoinnissa? Workshop on tarkoitettu yrityksille, jotka haluavat syventyä brändin rakentamisen vaiheisiin ja hyödyntää niitä strategisesti niin yrityksen sisäisessä kuin ulkoisessa viestinnässä.

Tässä workshopissa keskitytään yrityksen viestin kirkastamiseen ja brändin implementointiin. Miten yritys voi omalla brändillään ohjata ja tavoittaa oikean kohdeyleisön? Karsitaan pois kaikki ylimääräinen ja annetaan olennaisen astua esiin.

Workshopissa käydään läpi:
→ Arvot
→ The golden circle - what, how, why?
→ Brand personality
→ Kosketuspisteet
→ Kilpailijat ja positiointi
→ Kilpailuedut
→ Kohderyhmä ja ostajapersoonat
→ Tarina
→ Brändilupaus
→ Yrityksen tonaliteetti - miltä yritys kuulostaa?
→ Visuaalinen identiteetti - miltä yritys näyttää?

Building a brand -koulutus

Inspiroiva ja osallistava tilaisuus, joka voidaan räätälöidä tarpeen mukaan joko toteutettavaksi useampana tai yhtenä tilaisuutena. Koulutuksessa käydään läpi brändin rakentamisen vaiheet ja toimenpiteet sekä täytetään Studio Frekvensin luoma Brändikäsikirja, joka toimii brändin rakentamisen runkona.

Koulutus sisältää seuraavat kokonaisuudet:
→ Sisäinen brändi
→ Ulkoinen brändi
→ Brändiviestintä

Tämä koulutus-kokonaisuus sopii myös isommille yritysryhmille.

“Haluttiin tarjota yrityksille mahdollisuutta päästä kehittämään yrityksen ydintä eli brändiä. Studio Frekvens ehdotti tähän kolmen workshopin kokonaisuutta, jossa käytiin brändiä eri näkökulmista läpi. Idalla ja Andreaksella on taito puhua brändistä hyvin ymmärrettävästi ja käytännönläheisesti. Tehtävät oli rakennettu niin, että yritykset pääsivät niiden avulla kiinni niihin oikeisiin asioihin, mihin brändi vaikuttaa ja mihin brändillä voi vaikuttaa. Tehtävien avulla käytiin läpi mm. brändin kosketuspisteitä asiakkaaseen, mietittiin ideaaliasiakasta ja mikä hänelle on oikeasti tärkeää, käytiin läpi kilpailijakenttää sekä yritykset pääsivät miettimään seuraavat kehityskohteet brändin kehittämiseksi. Workshop-päivien aikana syntyi paljon keskustelua aiheesta ja osallistujilta tuli erittäin hyvää palautetta. Yrityksen toimialasta ja kohderyhmästä riippumatta brändin rakentaminen on ehdottoman tärkeää tänä päivänä. Voimme vilpittömästi suositella Studio Frekvensiä.”

Carita Pöntiö ja Maarit Mäkelä, Viexpo